“Aesthetic Wolf is meer dan een sportmerk”

Annelies Nollet
Annelies Nollet medewerker KW Kortrijk-Menen

De tijd dat je ging sporten in vormeloze trainingspakken en afgewassen T-shirts ligt al een hele tijd achter ons. Wie nu het sporthonk induikt, wil dat doen in stijl. Dat weten ook fitnessfanaten Loïc Levan en Samed Vitija. De twee studenten uit Kuurne pakken uit met een eigen sportmerk: Aesthetic Wolf.

“We hebben zelf echt een passie voor fitness. Voor we onze zaak begonnen kon je ons tot vijf keer per week op de fitnessvloer vinden”, vertelt Samed. “We spendeerden net zoals onze vrienden vrij veel geld aan fitnesskledij en vonden dat mensen dat beter aan ons konden besteden.” (lacht)

“Nochtans wisten we echt niks over ondernemen”, vult Loïc aan. “Maar we zijn met een boekhouder gaan praten en er dan gewoon vol voor gegaan. Al doende leert men. Tussen ons eerste idee en de effectieve start van onze webshop zat amper een paar maanden tijd.”

Bijna uitverkocht

We zijn begonnen met een lijn voor mannen, die was meteen een succes. Maar van de vrouwen in onze vriendenkring kregen we heel snel de vraag of er niks voor hen was. Op dat moment hadden we daar, als arme studenten, het budget niet voor, maar de vraag bleef ons wel bezighouden. Uiteindelijk hebben we begin augustus onze vrouwenlijn gelanceerd en dat bleek een heel goed idee te zijn. We waren in no time zo goed als uitverkocht”, verklapt Samed.

© GF

“Niet dat alles vanzelf ging, hoor. Toen we net een week officieel gestart waren met de zaak kregen we al een mail van een ander Belgisch bedrijf. Dat heeft ook het woord wolf in zijn naam en wilde dat we al onze activiteiten stopzetten. We hebben dan een advocaat ingehuurd en die heeft dat gelukkig kunnen oplossen. Het gebeurt ook geregeld dat we onvoorziene kosten hebben, zoals importtaksen. Maar tot nu toe hebben we dat altijd kunnen oplossen.”

Voorlopig werken de jongens nog op kleine schaal, maar daar willen ze snel verandering in brengen. “Het is ongelofelijk druk, ik geraak nog amper drie keer per week in de fitness om ons eigen product uit te testen”, zegt Samed. “Maar we blijven er helemaal voor gaan. Over twee maanden plannen we een nieuwe, uitgebreidere collectie. Zo komen er ook truien voor mannen en T-shirts voor vrouwen.”

Meer dan sportkleding

De twee vrienden maken er trouwens een punt van om van Aesthetic Wolf meer te maken dan een sportmerk. “Onze kleren kan je dragen om te sporten, maar ook om een dagje te gaan winkelen of om af te spreken met je vrienden.”

Samed en Loïc werken duidelijk aan de toekomst van hun merk. “Ik begin dit jaar met een studie businessmanagement aan de hogeschool Vives in Kortrijk. Op dit moment hebben mijn studies voorrang, maar Aesthetic Wolf komt op een goede tweede plaats”, vertelt Samed vol enthousiasme. “We zijn nu ongeveer een jaar bezig, maar het is niet dat we er veel aan overhouden, wat mensen soms denken. De opbrengsten investeren we immers opnieuw in onze zaak”, besluit hij.

www.aestheticwolf.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier