Tiffany Deschepper lanceert online platform Fashionspotters in Brugge

Tiffany Deschepper lanceert in februari haar online platform Fashionspotters waarom ze lokale handelaars gaat promoten. (Foto Davy Coghe) © Davy Coghe

De kleinere, lokale modezaken in hartje Brugge die ze meer en meer failliet zag gaan of die totale uitverkoop hielden. Dat was voor Tiffany Deschepper de aanleiding om haar online platform Fashionspotters te lanceren. “Zo wil ik een forum bieden aan lokale modehandelaars en hen een duwtje in de rug geven”, is de Brugse fashionista ambitieus.

Tiffany Deschepper (29) uit de Josué Maertenstraat in Sint-Michiels werkte tot voor kort bij Cultuurcentrum Brugge waar ze de communicatie en promotie deed. Recent maakte ze de overstap naar Stad Brugge waar ze op de jeugddienst instaat voor de subsidies. In haar vrije tijd zet Tiffany alles op alles voor de lancering van haar online platform Fashionspotters. Dat komt op vrijdag 1 februari helemaal van de grond.

“Dagelijks kom ik op weg naar mijn werk door de winkelstraten. Het valt mij steeds meer op hoeveel kleine, lokale modezaken failliet gaan. Of die totale uitverkoop houden. Ik vind dat heel jammer, want dat zijn de winkels waar ik zelf ga shoppen. Hoe meer grote winkelketens er in het stadscentrum bijkomen, hoe minder graag ik er winkel”, begint Tiffany.

Hoe meer grote winkelketens in de stad, hoe minder graag ik er winkel

Mode interesseert haar en daarom begon de Brugse een blog. “Ik sprak voor mijn blog mensen aan op straat over hun outfit en daar maakte ik dan een blogpost over. Ik plande om winacties op poten te zetten en daarvoor sprak ik lokale handelaars aan. Ik merkte uit de gesprekken wat hun noden zijn. De ‘kleintjes’ moeten sluiten omdat ze niet de grote budgetten hebben voor promotie en socialemediacampagnes en omdat ze niet meer kunnen opboksen tegen de steeds grotere inpalming van de modemarkt door de internationale ketens en de internationale grote modeplatforms. Daardoor krijgen ze het steeds moeilijker om als lokale Belgische modewinkel of -merk nog de concurrentie aan te gaan.”

“Zo is bij mij het idee gegroeid om Fashionspotters op te richten, een online platform die de Belgische fashionista in de kijker zet en waar lokale modehandelaars voorgesteld worden aan deze fashionista’s. De lokale modehandelaars krijgen een eigen profiel op het platform en ze worden ook door Fashionspotters gepromoot door online campagnes, fotoshoots, reclamefilmpjes,…”

Modeshow

Tiffany ziet het groots. “Fashionspotters wordt op 1 februari gelanceerd, maar om het voor potentiële klanten aantrekkelijk te maken, heb ik al een tiental lokale handelaars aangetrokken.”

Tiffany heeft ook al een een eerste groot evenement gepland. “Op vrijdag 19 april heb ik discotheek Place to Party in Torhout afgehuurd voor een groots evenement. Er zal een modeshow zijn waar lokale modehandelaars hun collecties showen. Ze kunnen ook allemaal uitpakken met een stand, er zijn live optredens en de populaire modeblogster Jill De Greef en ikzelf staan in voor de presentatie van de avond.”

Het mag duidelijk zijn, Tiffany kiest voor een professionele aanpak. “Door de krachten te bundelen, kunnen we de lokale modehandelaars weer sterker maken en de plaats geven die ze verdienen.”

www.fashionspotters.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier