Tessa Wullaert en Tine Debaets ontwerpen collectie voor Special Olympics Belgium

© LTK
Redactie KW

Op vrijdag 1 maart, toevallig ook Complimentendag, lanceert het Belgische label Topwijf een limited-edition collectie ten voordele van Special Olympics Belgium (SOB). Red Flame en SOB-ambassadrice Tessa Wullaert ontwierp de collectie samen met SOB-voetbalster Tine Debaets uit Lendelede.

Het kleding- en accessoiremerk Topwijf zet graag mensen in de bloemetjes en ontstond in 2016 met het idee dat iedereen een topper kan en mag zijn. Bezielster Haïke Vandecasteele (23) uit Kortemark heeft zelf een achtergrond in G-sport via haar werk en hobby’s en wilde graag atleten met een verstandelijke beperking een hart onder de riem steken. “Daarvoor koos ik om samen te werken met Red Flame-atlete en SOB-ambassadrice Tessa Wullaert die ik al eerder kende”, legt Haïke uit.

Tessa Wullaert twijfelde geen seconde om in het project te stappen: “Ik kende de truien en het concept ‘complimenten geven’ vind ik sjiek. Als ambassadrice van SOB, en omdat ik al deze atleten sowieso top vind, zag ik het mijn taak om deze collectie aan elkaar te koppelen.”

Complimentendag

De collectie wordt toepasselijk op 1 maart, Complimentendag, gelanceerd en is beschikbaar tot en met zondag 14 april via de website van Topwijf. De collectie omvat truien voor vrouwen en kindjes, alsook een totebag. De ‘o’ in Topwijf werd voor de gelegenheid vervangen door het logo van Special Olympics en de etiketten zijn gepersonaliseerd door ontwerpers Tessa Wullaert samen met SOB-atlete Tine Debaets (39) uit Lendelede. “Ik vond het ontwerpen met mijn idool Tessa heel leuk. Jammer dat we ze niet allemaal konden uitvoeren, maar ik ben ontzettend fier op het resultaat. Het is belangrijk om uit te dragen dat iedereen een topwijf kan zijn, ongeacht onze beperkingen”, klinkt Tine overtuigd.

Tessa Wullaert en Tine Debaets ontwerpen collectie voor Special Olympics Belgium
© LTK

De vrouwentruien (59 euro), de kindertruien (45 euro) en de totebag (12 euro) zijn vanaf vandaag, tot en met zondag 14 april, te koop via de webshop van Topwijf. Het merk maakt zelf geen winst op de collectie, de winst gaat integraal naar SOB. Hun doelstelling is om tegen 2020 20,000 atleten te bereiken.

(LTK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier