Stagiair Snuffel Hostel voert enquête over uitgaan in Brugge

"Wij willen vooral nagaan langs welke mediakanalen wij mensen warm kunnen maken voor ons activiteitenaanbod", zegt Lander Hoornaert, verantwoordelijk voor de publiekswerking van Snuffel Hostel. © SVV
Redactie KW

Met maandelijks steeds meer activiteiten, zowel in het café als in de zaal, is Snuffel Hostel (Ezelstraat 42) zich steeds nadrukkelijker onder de professionele culturele spelers aan het nestelen. Vooral dan die spelers die op jongeren mikken, want in Snuffel Hostel strijken youngsters van over heel de wereld neer. Ook voor heel wat tieners en twintigers uit Brugge is dit uitgegroeid tot een hot spot.

Aanleiding voor een stagiair van Snuffel Hostel om een eindproject aan ‘Uitgaan in Brugge’ op te hangen. De enquête is volledig anoniem en omvat negen vragen die samen een A4 vullen. Naast obligate vragen als welk geslacht en hoe oud de respondent is, peilt deze student ook naar welke evenementen hij of zij gaat en waarom.

In het onderzoek staan ook twee vragen over communicatie. Vraag vier: welke communicatiekanalen gebruikt u om op de hoogte te blijven van evenementen? Opvallend: bij de zes opties staan ‘de (reguliere) media’ niet eens vermeld, wel ‘sociale media’, ‘mail’, ‘posters’, ‘Via vrienden’ etc. Ook wordt gepeild naar wat de geënquêteerden ergert bij de communicatie van evenementen.

Een hoogst interessant initiatief dat wellicht niet enkel Snuffel Hostel, maar ook ‘de (reguliere) media’ een spiegel zal voorhouden in een steeds sneller veranderend tijdsgewricht.

(SVV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier