Slager en brouwer lanceren nieuw Tielts streekproduct

Joran Delbaere maakte, in samenwerking met Brouwerij De Poes, met een licht smeerbare paté een nieuw Tielts streekproduct. © Foto WME
Redactie KW

De vraag naar streekproducten zit duidelijk in de lift. Slagerij Delbaere en Brouwerij De Poes, elk winnaars in hun vakgebied, brengen met een bierpaté een nieuw streekproduct op de markt.

Slager Joran Delbaere (21), die in 2017 de titel ‘beste bloedworst’ van België en later nog ‘ambachtjongere’ van het jaar’ op zijn naam wist te schrijven, wou iets meer doen met de behaalde titels. Experimenteren met vleesproducten kan je dan ook bijna een hobby van de Tieltenaar noemen. “Tijdens de zoektocht naar een verrijking voor mijn producten kwam ik bijna onmiddellijk bij Stijn David van Brouwerij de Poes uit”, legt Joran uit. “Een gedreven ondernemer die met zijn bier De Poes een succesvol Tielts streekproduct brouwt.”

Licht smeerbaar

Beide heren, die tevens de titel van ‘erkend ambachtsman’ dragen, kwamen in oktober 2017 voor het eerst met elkaar in contact rond het idee en zaten onmiddellijk op dezelfde lijn. “Sindsdien hebben we het recept telkens bijgeschaafd tot we de smaak vonden die je vandaag ervaart in onze bierpaté”, gaat Joran verder. “We wilden namelijk een paté creëren met respect voor elkaars product. De smaak van het Poesbier moest dus zeker in de smaakbeleving aanwezig blijven zonder te moeten inboeten op de eigenschappen van een klassieke paté. Ik ben dan ook heel trots op het resultaat dat we bereikt hebben met deze licht smeerbare paté. De bierpaté is ideaal als topping op toastjes bij een receptie, maar kan evenzeer zijn weg vinden als dagdagelijks boterhambeleg.”

De potjes Poespaté kan je vinden bij slagerij Delbaere en kosten vijf euro. (WME)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier