Op afspraak naar dienst burgerzaken

Martine Lesaffre. (GF)
Redactie KW

In de loop van 2016 zal de dienst burgerzaken van de stad overschakelen naar dienstverlening op afspraak.

Je zal via internet of telefoon een afspraak moeten maken om geholpen te worden aan een identiteitskaart, rijbewijs of reispas. Dat meldt schepen van Burgerzaken Martine Lesaffre. “Wij gingen kijken in Mechelen en Lier, waar al op die manier wordt gewerkt”, aldus Lesaffre. “Het is veel efficiënter, zowel voor de burger als voor de dienst. Er zullen geen wachttijden meer zijn. Wie geen afspraak kan maken via internet of telefonisch, zal dat ook nog altijd ter plaatse kunnen. We willen die mensen dan zo snel mogelijk helpen. Het zal de burger zijn die bepaalt wanneer hij of zij geholpen wil worden. Op momenten dat er meer mensen willen langskomen, zullen we ook meer loketten openstellen. We willen hier in de loop van volgend jaar mee beginnen. Er komt ook een overgangsperiode. Het zal wellicht een hele tijd duren voor de bevolking volledig geïnformeerd is.” (HH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier