Miss België 2019 eregaste op lancering nieuwe website Missitems

Naast Miss België Elena Castro Suarez kwamen deze voormiddag ook eerste eredame Elodie Duchesne, tweede eredame Aline Elsermans, Darline Devos, organisatrice van Miss België, en nog tal van Missen, Eredames en Misters naar Brugge afgezakt. © foto svv
Redactie KW

De door een Oostkamps bedrijf ontworpen strakke website moet vooral inspelen op de noden van de smartphone- en tabletgeneratie.

Voor wie tuk is op nieuwsjes of foto’s van Miss- en Misterverkiezingen en modellenwedstrijden in ons land, is www.missitems.be al jarenlang een referentiewebsite. De site, die in augustus 2007 online kwam, is het levenswerk van de 45-jarige Bruggeling Filip Vanden Berghe, een leraar die heel wat vrije tijd opsoupeert om (bijna) dagelijks vers nieuws te lanceren.

Hij krijgt hierbij de steun van vijf fotografen en een camerateam bestaande uit twee mensen. Ook vrijwilligers. “Momenteel vind je 520 artikels op de hernieuwde site. Elke maand komen er zo’n 150 stukken bij“, zegt Van den Berghe. “Belangrijkste nieuwigheid is dat je alle artikels nu ook via een aparte link in het Frans kan raadplegen. Hiermee komen we tegemoet aan de groeiende interesse uit Brussel en Wallonië. Ook in Frankrijk krijgen we voet aan de grond. Onlangs mocht ik zelfs Miss France aan de tand voelen. Andere noviteiten op de site: voortaan kan iedereen video’s uploaden en artikels delen.”

“Belangrijkste nieuwigheid is dat je alle artikels nu ook via een aparte link in het Frans kan raadplegen. Hiermee komen we tegemoet aan de groeiende interesse uit Brussel en Wallonië”

Naast Miss België Elena Castro Suarez kwamen deze voormiddag ook eerste eredame Elodie Duchesne, tweede eredame Aline Elsermans, Darline Devos, organisatrice van Miss België, en nog tal van Missen, Eredames en Misters naar Brugge afgezakt om de lancering van www.missitems.benew look extra cachet te geven. Samen met hen trok Van den Berghe deze namiddag naar het Frietmuseum.

Publiciteit

Het gezelschap deed zich ook tegoed aan een wafel. “Vroeger hadden we honderd categorieën op de site. Vandaag zijn dit er nog drie: regionaal, nationaal en internationaal. We werken ook met een dagkalender”, schetst Vanden Berghe, die over twee bannerruimtes beschikt waar mogelijks publiciteit op kan komen. “Dit vormt echter geen prioriteit. Ik ben ook geen verkoper, wel een redacteur.”

(svv/foto svv – video JVM)

https://www.youtube.com/watch?v=wMBGgmnOc7M

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier