JC Ten Goudberge wil met ‘Vis in de Leie’ backstagevibe nieuw leven inblazen

© CLL
Redactie KW

Er was een tijd dat de backstage de meest mythische plaats van het concert was. Wilde verhalen die met een mysterieuze saus werden overgoten. Tijden veranderen en zo verdween ook het backstage-gevoel. Met “Vis in de Leie” proberen 5 gemotiveerde mensen die feeling opnieuw tot leven brengen.

Sex, drugs en rock ‘n roll. Het waren slechts enkele van de termen die spontaan door het hoofd schoten wanneer men vroeger sprak over de ‘backstage’. Coole mensen hadden tickets voor de concerten van de hipste bands maar de absolute heersers waren zij die toegang kregen tot de geheimzinnige ruimte achter het podium.

“Gaandeweg is dat beginnen verminderen, heel die undergroundvibe die men telkens op concerts terug kon vinden. Een jammerlijke evolutie die we met Vis in de Leie proberen te counteren.” Aan het woord is Julien Mortier, 1 van de 5 organisatoren van die unieke concept, dat doorgaat in JC Ten Goudberge. “Vroeger bleven bands en hun leden al eens plakken na een optreden. Een glas drinken, wat onnozel doen, contacten leggen. Vandaag de dag moet alles snel gaan. Ze komen aan, zetten hun materiaal klaar, leveren een kickass concert en zijn al even snel weer weg, op naar een volgende gig. Er is geen tijd meer om echt nog met de rest kennis te maken“.

Camille Mortier, eveneens lid van de organiserende vijf, knikt instemmend. “Het is ook niet echt iets wat enkel met muziek te maken heeft. Het opgejaagd gevoel heerst doorheen de volledige artistieke wereld en daar willen we voor een kentering gaan zorgen. Vis in de Leie biedt een platform aan zowel muziek bands als street artists, die voor en na het event de tijd willen nemen om contacten te leggen. Voor het optreden eten we allemaal samen spaghetti, na het optreden drinken we een glas. Op die manier kunnen bands praten met een potentiële fotograaf en kan diezelfde fotograaf in contact komen met een grafisch vormgever. Netwerken op een coole en artistieke manier dus“.

“Underground en cool wil natuurlijk niet zeggen dat het rommel artiesten zijn” vult Julien nog aan. “We bieden een platform aan lokaal talent, zowel nieuw als ervaren, maar we willen wel kwaliteit in huis halen. De bezoekers van onze evenementen willen kennis maken met nieuwe en vooral echte artiesten, niet zozeer iemand die even tussen de soep en de patatten op zijn gitaar zit te tokkelen”.

Meer info over de data en de verwachte artiesten, is terug te vinden op de facebookpagina van Vis in de Leie.

(CLL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier