Harmonieorkest Concordia verrast De Branding met cheque van 3000 euro in Kuurne

© BRU
Redactie KW

Harmonieorkest Concordia uit Wevelgem had zondagmorgen wel een bijzondere verrassing in petto voor de De Branding vzw. Tijdens hun aperitiefconcert die ze gaven in zaal Kubox te Kuurne naar aanleiding van ‘de branding-Trotting’ werd van de pauze gebruikt gemaakt om een cheque van 3000 euro te overhandigen.

Dit bedrag werd verzameld tijdens een benefietconcert die georganiseerd werd op zondag 17 maart door de muziekvereniging. Daarnaast kreeg De Branding ook nog een tweede cheque overhandigd, ditmaal van de organisatie achter de Lichtjesshow die werd georganiseerd op zaterdag 9 maart op en rond de terreinen van Scania Kuurne in de industriezone. De organisatie achter dit evenement schonk een cheque van 750 euro.

Nog de hele namiddag vindt ‘de branding-Trotting’ plaats op en rond de paardenhippodroom van Kuurne. Zo zijn er in de namiddag voor de kinderen nog ritjes op pony’s, komen de Cliniclowns langs en is er een grimestand. Er wordt een demonstratie G-tafeltennis gegeven met Florian Van Acker en deelnemers van de World Special Olympics. Ook zijn er enkele paardenrennen voorzien.

De opbrengst van dit evenement gaat eveneens – net als het verzamelde geld van harmonieorkest Concordia en de Lichtjesshow – naar de aanleg van een beleeftuin voor de mensen uit het Variatieatelier van De Branding.

(BRU)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier