Campagne ‘The Mud Soldier’ wint internationale Travel Marketing Awards

De vermoeide soldaat, opgetrokken uit zand en modder door kunstenaar Damian van der Velden, stond in het teken van de herdenking van de Slag bij Passchendaele. © Thomas Daigle
Redactie KW

De campagne ‘The Mud Soldier’ van Toerisme Vlaanderen heeft in Londen twee internationale Travel Marketing Awards gewonnen. Met de Travel Marketing Awards worden jaarlijks “de strafste, origineelste en meest creatieve marketingacties uit de wereldwijde toeristische sector” bekroond.

De campagne won de awards voor “Best use of social media” en voor “Best PR stunt/experiential event”. “Deze prestigieuze awards betekenen een mooie internationale erkenning voor een geslaagde publieksactie binnen het 100 jaar Groote Oorlog project”, zegt Toerisme Vlaanderen.

De vermoeide soldaat, opgetrokken uit zand en modder door kunstenaar Damian van der Velden, stond in het teken van de herdenking van de Slag bij Passchendaele en kreeg volgens de Toerisme Vlaanderen veel persaandacht. “Dat leverde goede promotie op voor de activiteiten rond 100 jaar Groote Oorlog, waardoor de Westhoek ook in 2018 veel internationale bezoekers zal verwelkomen. Dat het project nu ook vanuit de internationale marketingsector lof krijgt, is een mooie kers op de taart.”

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier