Woningbrand in Oostrozebeke door slecht gedoofde sigaret

14/03/19 om 16:22 - Bijgewerkt om 16:39

Langs de Boterbloemstraat in Oostrozebeke brak donderdagmiddag rond 13.00 uur brand uit in een slaapkamer van een woning. Wanneer de brandweer ter plaatse was, kwam de rook al naar buiten via het raam vanop de verdieping. De brand was snel onder controle.

Woningbrand in Oostrozebeke door slecht gedoofde sigaret

De benedenverdieping van de woning heeft weinig tot geen rookschade opgelopen, doordat de deur in de hal gesloten was. De slaapkamer waar de brand woedde en de bovenverdieping liepen wel rook- en lichte waterschade op. Uiteindelijk bleek een matras te branden, vermoedelijk door een slecht gedoofde sigaret.

De bewoonster van de getroffen woning was thuis tijdens het uitbreken van de brand, maar kon op tijd het huis verlaten samen met haar hond. Tijdens de bluswerken ontdekte de brandweer dat er nog een parkiet in de woning zat. De vogel werd meteen naar buiten gebracht en stelt het goed.

Meer nieuws uit

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!