Roularta neemt het online buurtplatform Postbuzz over

Redactie KW

Roularta heeft voortaan een digitale brievenbus in de portefeuille. Het mediabedrijf uit Roeselare nam Postbuzz over, een online buurtplatform waarop gebruikers op basis van hun fysiek adres lokale informatie toegestuurd krijgen. Postbuzz moet voor Roularta “het speerpunt in de digitale strategie voor de lokale markt” worden.

Via Postbuzz kan zeer lokale informatie verspreid worden, bijvoorbeeld info over wegenwerken, gemeentelijke informatie, reclame van de lokale handelaar, huizen die te koop staan … Gebruikers kunnen zelf ook nieuws, zoekertjes, evenementen en dies meer publiceren.

Het platform van Belgische oorsprong is daarom een “een krachtig marketinginstrument” dat zal worden aangeboden met Roularta’s gratis bladen Deze Week, De Zondag en Steps. Roularta zal in het komende jaar investeren in Postbuzz om het platform te doen groeien. “Dankzij de overname van Postbuzz versnelt Roularta Media Group zijn digitale groeistrategie voor de lokale media met minstens één jaar”, aldus Roularta.

De steden Gent, Antwerpen en Hasselt gebruiken Postbuzz reeds om bewoners te informeren over wijkactiviteiten en werken in hun straat. Politie en brandweer kunnen bewoners bij een noodsituatie tegelijk verwittigen, meldt Roularta nog.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier