Roularta krijgt groen licht voor overname Sanoma-bladen

© Roularta.be
Redactie KW

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft vrijdag de overname van de Sanoma-bladen door Roularta goedgekeurd. De overname van de Sanoma-merken kon hierdoor afgerond worden, meldt Roularta. Het Roeselaarse mediabedrijf telt 33,3 miljoen euro neer voor de overname.

Het gaat om de weekbladen Libelle, Femmes d’Aujourd’hui en Flair (N/F), de maandbladen Feeling en Gaël en de magazines La Maison Victor, Communiekrant, en Loving You. Ook de websites van die bladen en She Deals, een e-commerceplatform, zitten in de deal. De overgenomen activiteiten waren in 2017 goed voor een omzet van circa 78 miljoen euro.

De overgenomen bladen richten zich grotendeels tot vrouwen. Voor het mediabedrijf betekent dat een “mooie aanvulling” op de doelgroependie ze nu bereikt via Knack, Le Vif, Trends, Sportmagazine, Nest, Plus Magazine en meer.

In de omgekeerde richting verkocht Roularta voor 1 miljoen euro Ik ga Bouwen/Je vais Construire aan Sanoma.

De overname raakte in januari bekend en volgde op de deal die Roularta in oktober vorig jaar met De Persgroep sloot. De Persgroep kocht de 50 procent van Roularta in Medialaan (vtm, Qmusic…) over en werd zo volledig eigenaar. Anderzijds verkocht De Persgroep het belang van 50 procent in Mediafin (De Tijd, L’Echo) aan Roularta.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier