Nanopixel is West-Vlaams KMO van het jaar

De genomineerden voor de KMO van het jaar: van links naar rechts Piet Rommelaere (Marelec), Piet Lecluyse (beMatrix), Eline Taelman & Dietrich De Blander (Nanopixel), Kurt Deman (Constructiewerken Deman) en Bernard Joye (Enjoy Concrete). © KK
Redactie KW

Tijdens een exclusieve galashow in Domein Vossenberg werd het Roeselaarse bedrijf Nanopixel tot West-Vlaamse KMO van het jaar verkozen. De prijs van de meest Beloftevolle KMO ging naar ‘Sociale Media Buro’ uit Tielt.

Nanopixel is marktleider op het vlak van 3D-visualisaties, interactieve toepassingen en marketing- en salestools voor de vastgoed-, industrie- en entertainmentsector. “We voelen op dit moment veel emotie“, klinkt het bij Dietrich De Blander en zijn vrouw Eline Taelman, die dit jonge bedrijf samen leiden.

Eline Taelman en Dietrich De Blander van Nanopixel.
Eline Taelman en Dietrich De Blander van Nanopixel.© KK

“We zijn in 2010 met twee begonnen. Ons personeelsbestand verviervoudigde op twee jaar tijd van 14 naar 55 medewerkers die stuk voor stuk experten zijn in hun vakgebied. Deze bekroning hadden we eigenlijk helemaal niet verwacht. We waren een atypische genomineerde. Bij ons is bijna alles virtueel, maar dat heeft blijkbaar toch indruk gemaakt. We hopen dat deze award het startsein betekent voor een internationale carrière.”

Nanopixel haalde het voor beMatrix (Roeselare), Enjoy Concrete (Veurne), Constructiewerken Deman (Sint-Eloois-Winkel) en Marelec uit Nieuwpoort.

Belofte van het jaar

Nadja Desmet uit Tielt, de oprichtster van ‘Sociale Media Buro’ wist Merchandise Essentials en Mobilease uit Waregem de loef af te steken als West-Vlaamse Beloftevolle KMO van het jaar. Haar concept helpt organisaties hun dienstverlening en communicatie te versterken via sociale media. “Dit is moeilijk te vatten“, klinkt het emotioneel.

De beloftevolle KMO van het jaar: Nadja Desmet omringd door haar vier werknemers van Socialemediaburo.be.
De beloftevolle KMO van het jaar: Nadja Desmet omringd door haar vier werknemers van Socialemediaburo.be.© KK

“Ik ben pas in mei 2016 begonnen. Het is natuurlijk een erkenning dat we goed bezig zijn. De vraag wordt logischerwijs: ‘Kunnen wij dit waarmaken?’ We zouden binnenkort graag beginnen met een abonnementensysteem zodat iedereen de kans krijgt om van ons bij te leren.”

Vanaf vrijdag 19 oktober om 12 uur kan het grote publiek via www.unizokmovanhetjaar.be stemmen op hun favoriet. De winnaars stoten door naar de nationale finale op woensdag 28 november in Kursaal Oostende. Daar wordt uiteindelijk de KMO van het Jaar en de Beloftevolle KMO van het Jaar verkozen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier