Rubriek Economie

Dienstenchequebedrijf Makkie breidt uit en verwelkomt 80 medewerkers van AC Clean

28/12/18 om 15:27 - Bijgewerkt om 15:26

Het Kortrijkse groeibedrijf Makkie, dat huishoudelijke diensten aanbiedt via dienstencheques, neemt de activiteiten en medewerkers over van AC Clean en dochterbedrijf Butterfly Cleaning. 80 medewerkers van deze Kortrijkse firma's maken de overstap. Makkie is een onderdeel van de Group Daenens, een onafhankelijk familiebedrijf geleid door ondernemer Nico Daenens, dat behoort tot de top 5 van de dienstenchequesector in Vlaanderen.

Dienstenchequebedrijf Makkie breidt uit en verwelkomt 80 medewerkers van AC Clean

AC Clean en Butterfly Cleaning hadden hun kantoor in de Brugsesteenweg in Kortrijk. Beide bedrijven staakten recent hun dienstencheque-activiteiten. Collega Makkie zorgt voor de continuïteit voor de 80 huishoudhulpen via een overname van het handelsfonds. Meteen is er ook een oplossing voor de ruim 500 klanten die een beroep deden op hun diensten.

Cindy Verthé, manager Makkie: "We versterken onze positie in de regio Kortrijk en groeien via deze overname door naar een team van ruim 1.200 medewerkers. Makkie is een gedreven, dynamisch en professioneel geleid bedrijf met een stabiele structuur en een sterke familiale bedrijfscultuur. De nieuwe collega's die de overstap maken van AC Clean zijn dan ook zeer welkom. Ze zullen kunnen genieten van een solide begeleiding en omkadering."

Pionier in de sector

Makkie cvba werd opgericht in 2004 en was één van pioniers in West-Vlaanderen binnen de sector van de dienstencheques. De onderneming heeft zijn wortels in de sociale economie in de regio Kortrijk. Inmiddels is de onderneming uitgegroeid tot een belangrijke werkgever met een team vanruim 1.200 huishoudhulpen en 28 bedienden. Die zijn actief in de hele provincie West-Vlaanderen via een netwerk van 13 kantoren en 4 strijkateliers. Ruim 9.000 klanten doen een beroep op Makkie.

Om zijn groei verder te zetten zoekt het Kortrijkse bedrijf continu nieuwe huishoudhulpen. "In deze krappe arbeidsmarkt is diversiteit een belangrijke troef. Onze missie is de levenskwaliteit van onze klanten en medewerkers te verhogen", vertelt Cindy Verthé. "We investeren doelgericht in een adequate omkadering, een degelijke persoonlijke begeleiding en continue opleiding van onze medewerkers. We hebben aandacht voor hen die minder gemakkelijk een job vinden zoals mensen van buitenlandse origine of 55-plussers. Met resultaat want zo hebben we momenteel bijvoorbeeld zes huishoudhulpen aan de slag, die ouder zijn dan 65 jaar maar nog altijd met plezier hun job doen."

Meer nieuws uit

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!