Schouwburg Kortrijk stelt nieuw seizoen voor

Directeur Schouwburg Alexander Ververken met achter hem het campagnebeeld van de verstrengelde handen. © TV
Redactie KW

Zaterdag stelde Schouwburg Kortrijk het nieuw cultureel seizoen voor in de Schouwburgzaal. Dat gebeurde met een splinternieuwe brochure, een nieuw campagnebeeld en een nieuwe website. Tezelfdertijd werden enkele nieuwigheden meegegeven.

Schouwburg Kortrijk stelt elk jaar het nieuwe cultuurseizoen voor op het derde weekend van september. Dit jaar is dat anders. “We doen het tijdens SINKSEN18. De Sinksenfeesten zijn de grootste feesten van de stad. Als cultuurhuis mogen we daar niet op ontbreken”, opent Alexander Ververken als directeur Cultuurcentrum Kortrijk. “We applaudisseren voor jullie, het publiek, en al onze werknemers, vrijwilligers, jobstudenten, cultural farmers en bestuursleden. Zij zijn het die onafgebroken de handen uit de mouwen steken om van de Schouwburg een brug tussen mens en cultuur te maken.”

Ons beeld van de verstrengelde handen symboliseert verbondenheid en samenwerking

Schouwburg Kortrijk stelt het seizoen voor met een nieuwe brochure, een nieuwe website en een nieuw campagnebeeld. Opvallend aan het campagnebeeld is dat het niet bestaat uit gezichten of mensen. Enkel een groep verstrengelde handen. “Het symboliseert verbondenheid en samenwerking. Het zijn de handen van medewerkers achter de schermen, personeel, jobstudenten en publiek. Eigenlijk helpt iedereen mee aan opvoeringen en voorstellingen. Ook het publiek, want zonder hen zou er geen voorstelling zijn.” Het campagnebeeld loopt als een rode draad door de brochure.

Een volle Schouwburg voor de voorstelling
Een volle Schouwburg voor de voorstelling© TV

Enkele namen waren al bekend: Johan Heldenbergh, Adriaan van den Hoof, Jasper Steverlinck, Henk Ryckaert, Yevgueni, Stan van Samang en de Kortrijkse danseres en choreografe Lisbeth Gruwez. Onder meer Jools Holland, Lady Lynn, Brussels Philharmonic en Jef Neve & Natalia vullen het lijstje aan.

De nieuwe vormgever voor Schouwburg Kortrijk is Pjotr uit Gent. Voor de website ging Schouwburg Kortrijk in zee met ‘Peppered’, een Nederlands bedrijf dat enkel werkt met culturele centra.

(PVH – foto’s TVK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier