Deceuninck volgt Rodania op als voorwagensponsor Vlaamse koersen

© BELGA
Redactie KW

PVC- en aluminiumbedrijf Deceuninck vervangt horlogemerk Rodania als sponsor van de voorwagen op Vlaamse koersen. Dat heeft het bedrijf uit Hooglede vrijdagmiddag aangekondigd. Deceuninck belooft uit te pakken met een eigen deuntje nu de oorwurm “Rodaniaaaah!” uit het collectieve geheugen dreigt te verdwijnen.

Begin januari besloot Rodania, in handen van zakenman Philip Cracco, een einde te maken aan hun sponsorschap van de zogenaamde pilootwagen in de Vlaamse koersen. Deceuninck nam na de stopzetting van het sponsorcontract contact op met Herman Broodcorens, eigenaar en bestuurder van een van de voorwagens. “Het wielererfgoed mag niet verloren gaan“, oordeelde Francis Van Eeckhout, CEO bij Deceuninck. “Vlaanderen is dé regio voor het wielrennen. Daarom konden wij deze traditie niet zomaar laten stopzetten”, zegt Bernard Vanderper, verkoopdirecteur Benelux. De koerswagen kondigt al meer dan vijftig jaar zo’n 100 Vlaamse koersen per seizoen aan.

“Ik vond het heel spijtig dat het horlogemerk Rodania na 50 jaar stopte met het begeleiden van de wielerwedstrijden. Omdat er zoveel reactie op kwam, nam ik het initiatief om op zoek te gaan naar een nieuwe sponsor om de wielerwedstrijden in goede banen te leiden en om de veiligheid te garanderen. De firma Deceuninck heeft me gecontacteerd en zo zijn we tot een overeenkomst gekomen. We zijn volledig klaar om het wielerseizoen 2018 in goede banen te leiden“, aldus Broodcorens.

Het bekende deuntje van Rodania komt niet terug, maar Deceuninck gaat wel een eigen nieuwe tune creëren. “Het zal uiteraard even wennen worden, maar we zijn er zeker van dat we straks een nieuw hoofdstuk in een fantastische wielertraditie zullen schrijven“, aldus Jérôme De Bruycker, marketingmananger West-Europa.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier