The Sons of Gravity amuseren zich nacht lang in Decathlon Roeselare

Ruben Van Hirtum, Stijn Dejonckheere, Matthijs Verhanneman en Hendrik Tuerlinckx op nachtelijk avontuur in Decathlon Roeselare. © MPM
Lode Blomme

Na eerdere volleybalfilmpjes sturen de vier spelers van Knack Roeselare nu een video de wereld in die ‘s nachts werd opgenomen in Decathlon Roeselare. En hun filmpjes zijn intussen al in Amerika opgemerkt: jongerenzender Nickelodeon heeft beelden van de trickshots opgekocht.

Stijn Dejonckheere, Matthijs Verhanneman, Hendrik Tuerlinckx en Ruben Van Hirtum vormen al enkele jaren het trickshotgezelschap Sons of Gravity, dat regelmatig amusante filmpjes met volleybalkunstjes de wereld instuurt. Voor hun vijfde filmpje gooien de vier professionele volleyballers van landskampioen Knack Roeselare het over een andere boeg. Uitzonderlijk kregen ze van Decathlon een nacht lang carte blanche en mochten ze in de vestiging in Roeselare plezier beleven met alles wat beschikbaar was.

The World is a playground

Onder het motto ‘the World is a playground’ leverde het opnieuw een leuk filmpje op met onder meer een minibikerace, campingboogschieten, een slaapzakkenrace en ‘dizzy basketbal’. “Het is een beetje een jongensdroom die in vervulling gaat. Ieder kind droomt er toch van om zich eens een nacht lang te mogen amuseren in een speelgoed- of sportwinkel”, zegt Stijn Dejonckheere, die de filmpjes zelf monteert en de grote bezieler is van het project The Sons of Gravity.

Hendrik Tuerlinckx uit de bol tijdens de steprace.
Hendrik Tuerlinckx uit de bol tijdens de steprace.© MPM

Beelden verkocht aan Nickelodeon

“Intussen hebben we een sterk groeiend YouTubekanaal met op korte tijd 2.700 abonnees. Met het Decathlonfilmpje worden dat er hopelijk snel meer dan 3.000. En via onze partner in New York verkochten we onlangs beelden aan Nickelodeon, die ze zullen gebruiken in hun programma’s.”

Stijn Dejonckheere is al enkele jaren de vaste libero van Knack Roeselare en de nationale ploeg. Een half jaar geleden richtte hij zijn eigen bedrijfje Studio 06, verwijzend naar zijn shirtnummer. De filmpjes van The Sons of Gravity en de nationale ploeg zijn producties van Studio 06, dat recent ook het nieuwe logo van de Red Dragons mocht ontwerpen.

(LB)

https://www.youtube.com/watch?v=POugNXUVs3I

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier