Daikin wordt nieuwe hoofdsponsor van Club Brugge, uitshirt wordt rood

© BELGA
Redactie KW

De nieuwe hoofdsponsor van Club Brugge tekent voorlopig een contract van één jaar, maar bedoeling is een langetermijnsamenwerking uit te bouwen. Dinsdagmiddag stelde Club ook de nieuwe shirts voor volgend seizoen voor.

Dinsdagmorgen raakte bekend dat Daikin, de Japanse fabrikant van airconditioners met Europese hoofdzetel in Oostende, de nieuwe hoofdsponsor zal worden. Geen ‘Club Brugge Foundation’ meer dus op de borst van Refaelov en anderen, maar Daikin.

Naar verluidt zou de fabrikant daarvoor tussen de 2 en 3 miljoen euro op tafel leggen. Voor het bedrijf is sponsoring in de Belgische sport niet helemaal nieuw: eerder was het ook in het wielrennen actief in combinatie met Lampre.

Enkele uren later maakte Club ook de nieuwe shirts bekend. Het nieuwe homeshirt kleurt uiteraard blauw-zwart met verticale strepen, maar voor de nieuwe awayshirts werd voor een opvallende kleur gekozen. Afgelopen seizoen speelden de Bruggelingen buitenshuis nog in het oranje, nu wordt dat in het rood. Vanaf 1 juli kunnen de Clubfans de nieuwe shirts kopen in de Clubshop.

Europese tegenstanders

Intussen is ook duidelijk welke tegenstanders Club kan treffen in de gooi naar de groepsfase van de Champions League. In de voorlaatste voorronde, waarin Brugge voor het eerst aan de bak moet, komt het uit tegen Young Boys Bern, Sparta Praag, Fenerbahce, Panathinaikos of Rapid Wien. Stoot het door naar de laatste voorronde, dan wachten kleppers als Manchester United, Shakhtar Donetsk, Bayer Leverkusen, Sporting Lissabon, Valencia of Ajax Amsterdam. Geen Janneke en Mieke, kortom. Kan Club Brugge daar aan het langste eind trekken, dan gaan de hemelpoorten richting groepsfase van de Champions League open.

(FJA/KPL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier