Cercle Brugge start zaterdag als promovendus in 1A

Benjamin Lambot en Paul Nardi stellen met plezier hun vrijetijdskledij voor in het gezelschap van Luc De Maeght. © ACR
Redactie KW

De Vereniging stelde donderdag enkele nieuwigheden voor. De volledige omkadering lijkt op punt te staan met onder meer een nieuwe website en de verkoop van vijfduizend abonnementen.

Bij Cercle Brugge zijn ze meer dan tevreden dat ze aan het seizoen kunnen beginnen, want hun laatste officiële wedstrijd was die tegen Beerschot-Wilrijk die na een zinderend slot en een strafschop van Cardona de promotie naar 1A inleidde. De Franse spits is out met een spierscheur en zal zaterdagavond zijn vuurdoop in de hoogste Belgische voetbalklasse op het veld van STVV voor minstens een week moeten uitstellen. Net als de middenvelder Lusamba.

“We zijn super gemotiveerd om er aan te beginnen”, stelt trainer Laurent Guyot. “Er is veel geduld bij de spelers, zeker na de lange periode die Cercle niet kon voetballen en na de zes weken zware voorbereiding, met zeer veel intensiviteit en passie. Fysiek zijn de spelers er klaar voor, ondanks dat we omwille van de weersomstandigheden van de voorbije dagen toch anders moesten tewerk gaan. Onze doelstelling is duidelijk: volgend seizoen op het hoogste niveau blijven voetballen.”

Andere spelstijl

STVV wordt getraind door Marc Brys die vorig seizoen met Beerschot-Wilrijk tegen Cercle de promotie miste. “Wij hebben in vergelijking met vorig seizoen een nieuwe ploeg, een andere spelstijl. Het was toen over twee matchen met een toch wel voor ons een speciale apotheose. Hij zal uiteraard de drie punten willen thuis houden, het is aan ons om daar iets tegenover te zetten”, zegt aanvoerder Benjamin Lambot die na vijf jaar, toen met Lierse, opnieuw in de hoogste klasse kan voetballen.

Bij groen-zwart werken ze ondertussen verder aan de professionele uitbouw. Ook op extra sportief vlak. Donderdag werd de vrijetijdskledij van de spelers en technische staf door kledijsponsor Machteld uit Zedelgem voorgesteld. “Het sportieve design in de huiskleuren van Cercle Brugge sluit naadloos aan bij de leefwereld van professionele voetballers. De continuïteit van het magische Victory teken in de outfit wordt verder gezet in een nieuw ontwerp. “You can win every race in life, if you share the Passion“, stelt Luc De Maeght van Machteld.

De teller van het aantal verkochte abonnementen in een nu ook rookvrij stadion staat momenteel op 5.000. De website steekt vanaf vrijdag om 15.00 uur in een nieuw jasje, op de spelerstruitjes prijkt de Brugse Halletoren. Een hoofdsponsor is er vooralsnog niet.

Het jeugdblok is volledig gerenoveerd, het oefenterrein van de eerste ploeg heeft een automatische bewatering en de Cerclepub krijgt binnenkort een nieuwe look. Op oefenveld 7 komt er een fitnessruimte op een oppervlakte van 280 vierkante meter. De vergunningen zijn aangevraagd. De ingebruikname is voorzien voor het najaar.

(ACR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier