Spelers Zulte Waregem krijgen twitternaam op hun broek

Redactie KW

Olafur Skulason, Karel D’Haene en Mbaye Leye showden de nieuwe tenues.

Het waren gelegenheidsmodellen Karel D’Haene (met zoontje Loris), Mbaye Leye (met zoontje Tidiane) en Olafur Skulason (met dochtertje Andrea) die de nieuwe uitrustingen ter gelegenheid van de ploegvoorstelling aan pers en partners presenteerden. Op het eerste gezicht is er niet veel verschil met de truitjes van vorig seizoen, maar de uitgesproken gele banden ter hoogte van de hals en onderaan de mouwen maken ze wel wat meer flashy.

Communicatie met fans

Toch pakken Zulte Waregem en sponsor Renson uit met een primeurtje. Op de rechterpijp van de broeken staat van elke speler zijn twitternaam vermeld. “Om de communicatie met de fans nog te verbeteren”, licht commercieel manager Pieter-Jan Vanschamelhout toe. “Een ideetje dat we opgepikt hebben van Omega Pharma-QuickStep, want we sponsoren dat wielerteam ook. Maar voor de voetbalwereld is dit zo te horen een unicum”, zegt Pieter Lecluyse van Renson.

(TVW)

Meer in Krant van West-Vlaanderen, editie Het Wekelijks Nieuws Gaver van vrijdag 12 juli.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier