De titel mag dan voor Anderlecht zijn, naast de rechthoek heeft Club Brugge dit seizoen gescoord. De inkomsten stegen met 25 procent, de target voor volgend seizoen – opnieuw plus twintig procent – wordt misschien nog eind deze maand gehaald.
“We hebben tien miljoen euro sponsoring, tien miljoen ticketting en zes miljoen inkomsten uit de televisierechten”, vertelt commercieel manager Patrick Orlans. “De resterende twee à drie miljoen halen we uit catering en merchandising. Dat komt neer op een totaal van 28 tot 29 miljoen euro, goed voor een stijging van 25 procent op de commerciële inkomsten.”
Sterk merk
“Club Brugge is in Vlaanderen de populairste voetbalclub en het vierde bekendste merk, na Audi, BMW en Volkswagen”, zegt Lorin Parys, COO van Business Development. Met 21.000 abonnees en 5.000 extra bezoekers per speeldag laat de club Standard, Anderlecht en Genk achter zich. “We weten overigens dat we nog beter zullen scoren in een nieuw stadion, maar ondertussen zijn we heel tevreden dat we in het Jan Breydelstadon nog vooruitgang boeken”, aldus Parys.
Meer in Krant van West-Vlaanderen, Sport West
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier