Bob Madou uit Hertsberge is business director van de Belgische voetbalbond

Redactie KW

Bob Madou maakt van de Rode Duivels een hip merk.

Vanavond spelen de Rode Duivels een WK-kwalificatiewedstrijd in Macedonië. Iedereen zal supporterend voor de buis zitten en Bob Madou heeft daar een (klein) aandeel in. “We hebben van in het begin zwaar ingezet op de Rode Duivels, omdat daar een mooi communicatieverhaal in zat”, zegt Bob Madou. “Nu kan iedereen supporteren voor de Belgian Red Devils, los van de voetbalbond, net zoals dat voor Anderlecht of Club Brugge kan. Wij wilden campagnes waarmee we een heel jaar konden inspelen op emoties. Met de Duiveluitdagingen zijn we daarin geslaagd. Met onze vierde uitdaging, Teken het stadion vol, wilden we verruimen : de Rode Duivels zijn er niet alleen voor mannen, maar ook voor kinderen. Tegen Macedonië zal er op elke zitje een vlag liggen, met daarop een kindertekening.”

(CT)

Meer in Krant van West-Vlaanderen, Sport West

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier