Wiskunde leren met 3D-computergame

De educatieve uitgeverij Die Keure uit Brugge pakt uit met wereldprimeur: een 3D-computergame waarin wiskundeoefeningen geïntegreerd zijn.
Redactie KW

De educatieve uitgeverij Die Keure uit Brugge pakt uit met een wereldprimeur. Want voor het eerst verschijnt een 3D-computergame waarin wiskundeoefeningen geïntegreerd zijn. De leerstof is bedoeld voor leerlingen uit de eerste graad van het secundaire onderwijs. Het computerspel kwam er samen met een game-producent uit Oost-Vlaanderen.

Spelenderwijs wiskundeoefeningen maken. Dat is de bedoeling van het nieuwe 3D-computerspel MonkeyLabs, dat uitgeverij Die Keure uit Brugge straks op de markt brengt. Twee leerlingen van het Sint-Pieterscollege in Blankenberge mogen het spel nu al uittesten. De oefeningen in de game zijn gebaseerd op de het bekende wiskundehandboek ‘van basis tot limiet’.

Om verder te raken in MonkeyLabs moeten de spelers het in een laboratorium opnemen tegen intelligente aapjes. En dat werkt stimulerend.

De ontwikkeling van Monkeylabs heeft zo’n 1 miljoen euro gekost, en dat zonder steun van de overheid. De 3D-game wordt in oktober gratis verspreid in alle Vlaamse secundaire scholen die het wiskundehandboek ‘van basis tot limiet’ gebruiken. (Focus-WTV)

-Klik op VIDEO voor volledig verslag-

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier