Westtoer promoot noordzeegarnaal in Nieuwpoortse vismijn

Redactie KW

Deze morgen nodigde Westtoer de pers, restauranthouders, vishandelaars uit naar de Nieuwpoortse vismijn voor de nieuwe promotiecampagne voor de kust. Onder het motto ‘Zee van Smaak’ brak men er een lans voor al het lekkers uit de Noordzee, in het bijzonder de grijze garnaal.

“Het grijze goud”, in zoveel bewoordingen willen Westtoer, met algemeen directeur Stefaan Gheysen en gedeputeerde Franky De Block, die ook voorzitter van Westtoer is, al het lekkers uit de Noordzee aanprijzen. Tegelijk koppelt men dit pure product aan de culinaire kwaliteiten van (top)restaurants om de mensen naar de Kust te trekken en hiermee het toerisme een boost geven.

De campagne ‘Zee van Smaak’ plaatst de unieke troeven van de Kust in de kijker. Hiervoor werkt Westtoer samen met de visserijsector, de toeristische diensten, de restauranthouders, viswinkels, visserscafés,… allemaal ambassadeurs van de Kust. Iedere speler heeft zijn unieke verhaal en legt een link met de streek. Men hoopt met deze promocampagne een breed publiek te inspireren om de Kust in alle facetten te ontdekken.

De campagne ‘Zee van Smaak’ loopt een keer in het voorjaar en een keer in het najaar. Op die manier wil men aangeven dat de Kust het hele jaar door de moeite waard is, en niet langer alleen in de zomermaanden of tijdens vakanties.

(MV)

Meer in Krant van West Vlaanderen, Het Wekelijks Nieuws Kust.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier