West-Vlaanderen voert extra promotie voor ondernemen

Redactie KW

Tijdens het jaar 2009 spitst de regiomarketingcampagne van het West-Vlaamse provinciebestuur zich toe op het ondernemende aspect. De slagzin ‘West-Vlaanderen, Ondernemen zit in ons’ wordt extra in de aandacht gebracht via print-, online- en audiovisuele media. Het provinciebestuur trekt er 200.000 euro voor uit.

De regiomarketingcampagne in West-Vlaanderen werd in 2001 opgestart. De drie kernpunten recreatie (Genieten, het zit in ons), ondernemen (Ondernemen, het zit in ons) en leefkwaliteit (Kwaliteit, het zit in ons) staan erin centraal.

Uit metingen blijkt intussen dat de campagne positief wordt ervaren. “Zo bleek dat vorig jaar 22 procent van de West-Vlamingen spontaan het logo van het provinciebestuur konden omschrijven”, vertelt gedeputeerde Jan Durnez. “In 2004 was dat maar 11 procent. Driekwart van de West-Vlamingen vindt het belangrijk dat het provinciebestuur inspanningen doet om West-Vlaanderen beter bekend te maken”.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat negen op tien West-Vlamingen hun provincie aantrekkelijk vindt op recreatief vlak. 84 procent vindt
West-Vlaanderen een ondernemende regio. 82 procent beschouwt de levenskwaliteit er hoog.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier