Waarom Waregems bedrijf Renson koste wat het kost op de poep van de renners wil prijken

Ceo Paul Renson (l.) en verantwoordelijke sportsponsoring Pieter Lecluyse: (Foto Ronny Neirinck) © KRANT VAN WEST-VLAANDEREN
Tom Van Houtte

De specialist in onder meer ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen staat dit wielerseizoen op de broek van de Giant-Alpecinrenners en dus niet meer bij Etixx-Quick-Step. Maar bij Renson zweren ze nog altijd bij het zitvlak van de renners voor de weergave van het bedrijfslogo.

“Omdat we het de beste plaats vinden, want een renner zit vrijwel constant voorovergebogen“, zeggen ceo Paul Renson en verantwoordelijke sportsponsoring Pieter Lecluyse. “Bij de start van onze samenwerking met Quick-Step zetten we in ons bedrijf iemand op de fiets om te zien hoe groot we het logo op de koersbroek konden geven. De ploegen zelf hebben vooral oog voor de stijl, maar wij wijken niet af van een logobreedte van 17 centimeter in ongedragen toestand. Een belangrijk detail”, lacht Pieter.

Naden moeten aanpassen

“Bij Giant-Alpecin hebben ze daarvoor zelfs de naden van de broeken moeten aanpassen. We staan ook op de borst vermeld om zichtbaar te zijn tijdens de interviews na de koers.” Om dezelfde reden prijkt Renson bij voetbalclub SV Zulte Waregem op de schouder. “Mochten we ooit naamsponsor worden van een wielerploeg, dan nog zullen we ijveren voor een plaats op het zitvlak.”

(TVW-foto RN)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier