Vormingplus Brugge wil meer venten

Redactie KW

Een kleine vijf jaar na zijn lancering stelt Vormingplus Brugge het volgens stafmedewerker John Loose het uitstekend. Schaduwzijde is dat drie vierde van de cursussen vrouwen zijn. Om meer mannen voor het aanbod van Vormingplus Brugge warm te maken, lanceert men de campagne ‘Vorming voor Venten’.

Vormingplus Brugge haalt 5.000 unieke deelnemers, samen goed voor in 10.0000 deelnames. ,,Drie kwart van die deelnemers zijn vrouwen, illustratief voor de niet-formele educatie, waar geen diploma’s aan verbonden zijn. Bij de formele educatie, die wel in beroepsopleidingen voorziet, heb je een overwicht mannen. Zelf vinden we dat we beter moeten kunnen”, zegt John Loose, stafmedewerker van Vormingplus Brugge en één van de tien werknemers van deze organisatie.

Daarom lanceert Vormingplus Brugge de campagne ‘Vorming voor venten’, een naar eigen zeggen ,,m-antastisch aanbod voor mannen van nu”. Wat gedacht van cursussen als ‘Handig met hout’, ‘Bloggen voor beginners’, ‘Energiezuinig en zonnig verbouwen’, ‘Luisteren naar jazz’ en zelfs ‘Imago-advies voor mannen’?

Geen nieuwe campagne zonder wedstrijd. ,,Met ‘Kom met een vent en jij wordt verwend’ nodigen we deelnemers uit om een man uit hun omgeving te laten kennismaken met Vormingplus. Wie meedoet, maakt kans op een Vormingplus-cadeaubon van 25 euro”, aldus Loose. Om de campagne bij mannen bekend te maken, werd een speciaal katern gestoken in de binnenbladzijden van de herfstbrochure. Er worden ook zo’n 10.000 bierviltjes verdeeld met vermelding van de speciale website in kantines, sportzalen, culturele centra etc. Met ‘Vorming voor Venten’ neemt Vormingplus Brugge trouwens het voortouw, want nergens anders in Vlaanderen loopt deze campagne. (SVV)

www.vormingvoorventen.be

Uitgebreide versie in Krant van West-Vlaanderen (editie Brugsch Handelsblad) van 19 september 2008.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier