VOKA huldigt ROI-ambassadeurs

Redactie KW

Acht West-Vlaamse ondernemers mogen zich een jaar lang ROI-ambassadeur noemen. Zij kregen die titel van Voka West ?Vlaanderen. ROI staat voor Relatiekapitaal, Ondernemerschap en Innovatie. En de titel van ambassadeur is een erkenning voor bedrijven die zich op dat vlak onderscheiden. Drie bedrijven werden nog eens extra in de bloemetjes gezet omdat ze al jaren de Voka slogan met succes in de praktijk omzetten.

Dominiek Callewier van AVC uit Ardooie, Mario Verhulst van Goudezeune Beton uit Kemmel en Patrick Lecluyse van Betafence uit Zwevegem mogen als ROI- ambassaseurs de honneurs waarnemen voor de rest van de groep. Daarmee worden zowel de grote, middelgrote en kleine bedrijven zoals het designbedrijf AVC met een 30 tal werknemers.

“Relatiekapitaal zoals Voka het voorstelt is dat je als bedrijf openstaat voor anderen,” zegt Dominiek Callewier. “Je probeert daar ook je mensen van te overtuigen van open van geest te zijn en met veel mensen te praten en samen te werken; Dat is ook belangrijk in deze moeilijke tijden om tot inventiviteit te komen dat is dan weer een andere peiler.”

De acht ROI ambassadeurs werden geselecteerd uit een lijst van 300 bedrijven die voor de titel in aanmerking kwamen. Patrick Kenis deed de ultieme keuze deed op basis van zijn ervaring over relatienetwerken en innovatie.

“Ik had enerzijds een combinatie verwacht van “old boys” netwerk,” zegt Patrick Kenis van de Tilburgse universiteit, “dat zijn mensen die met elkaar omgaan omdat ze elkaar goed kennen en een beeld dat veel bedrijven heel erg op zichzelf gericht waren. Het beeld dat ik kreeg is dat er nog “old boys ” netwerken zijn maar er is ook een generatie ” new boys” die heel erge openstaat voor de buitenwereld.

De acht ROI ambassadeurs staan het hele jaar ter beschikking om hun West-Vlaamse collega’s ondernemers met goede raad bij te staan.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier