Veurne wordt delicatesse van de Westhoek

Redactie KW

Veurne wil zich beter op de kaart zetten. Om de stad te promoten nam het stadsbestuur een marketingbureau in de arm. Die moet de stad aantrekkelijker maken voor de Veurnenaars, de bedrijven en de toeristen. Zo wordt in een eerste fase wordt de communicatie- en huisstijl aangepakt met een nieuwe website en logo.

Veurne wil zich beter verkopen. De stad en de landelijke omgeving bieden heel wat mogelijkheden maar die moeten beter gepromoot worden. Daarvoor liet het stadsbestuur een citymarketing plan opstellen. Het gaat om een lange termijn visie die vanaf dit jaar in de praktijk wordt omgezet. ” Het is zo dat we de metafoor hebben meegekregen “Veurne delicatesse van de Westhoek” dat wil zeggen dat we iets speciaals zijn”, zegt schepen van middenstand Nathalie Delva.

50.000 euro

In het citymarketing plan zijn de krijtlijnen uitgetekend om de stad een nieuw elan te geven. “Veurne delicatesse van de Westhoek” klinkt alvast heel wat beter dan de Veurnse slapers waarvoor de stad nu bekend staat. Het handelscentrum opkrikken, bouwgrond voor woningen en ondernemingen ter beschikking stellen en het promoten van de vele Veurnse kerkdorpen zijn maar enkele punten die in het marketingplan aan bod komen. Dit jaar wordt al 50.000 euro vrijgemaakt voor onder meer de Veurnse Vrijdagen, dat is een zomerprogramma op de Veurnse markt.

Bekijk hier de reportage

(B.V./A.D.)

Meer vanavond in het nieuws op Focus vanaf 18u00

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier