Onni is de nieuwe veiligheidsmascotte van de 30ste kusttramactie

26/06/16 om 13:47 - Bijgewerkt op 28/06/16 om 14:32

Zondag gaf minister van Mobiliteit en Toerisme Ben Weyts in Koksijde het startschot voor de nieuwe veiligheids- en Kusttramcampagne van De Lijn. De dertigste editie zit in een fris, actueel kleedje met een nieuw campagnebeeld en pakt uit met Onni, het verstrooide gele figuurtje, als mascotte voor de veiligheidscampagne. Als kers op de taart komen er 18 nieuwe kusttrams.

Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Lijn, Marc Descheemaecker laat de eer aan minister Ben Weyts om de campagne voor te stellen. Minister Weyts benadrukt dat de Kusttram het in 2015 maar liefst 8 procent beter heeft gedaan dan in 2014 en in de zomermaanden 4,1 miljoen passagiers heeft vervoerd. Ondanks de stijging van het aantal passagiers is het aantal ongevallen met 30 procent gedaald. "Vorig jaar noteerde De Lijn 53 ongevallen met de Kusttram", verklaart Ben Weyts, "maar dat kan nog altijd beter. De Lijn zal daarom extra inspanningen leveren op infrastructureel vlak, met groenschermen en bajonetdoorsteken, die als sluis fungeren. Die maken de mensen extra alert voor aankomende trams en ze kunnen de tr...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

KW-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info