CD&V Diksmuide ontevreden over gebruiksvriendelijkheid station

31/07/16 om 11:51 - Bijgewerkt om 11:51

Sinds begin februari van dit jaar zijn de loketten van het NMBS-station enkel nog geopend op weekdagen in de voormiddag. Wie 's namiddags of in het weekend een kaartje wil kopen, is aangewezen op een ticketautomaat. Volgens de lokale CD&V laat de gebruiksvriendelijkheid van dat toestel echter veel te wensen over.

CD&V Diksmuide ontevreden over gebruiksvriendelijkheid station

De Diksmuidse CD&V is niet te spreken over de genomen maatregelen in en rond het station. © TVDW

Zo kan je enkel met bankkaart of munten betalen en is het beeldscherm bij zonnig weer onleesbaar. Bovendien is niet iedereen even handig met elektronische apparatuur. CD&V pleit daarom bij de NMBS voor een betere opstelling van de automaat en de plaatsing van een tweede automaat op perron 2, zodat reizigers die hun auto op de stationsparking stallen, niet naar het andere perron hoeven over te steken om een ticket te kopen.

Ten slotte vraagt CD&V Diksmuide ruimere openingsuren van de wachtzaal. Die is immers tezelfdertijd als de loketten gesloten, zodat reizigers buiten de openingsuren in open lucht dienen te wachten. "Ook de toiletten zijn na sluitingstijd niet meer toegankelijk, terwijl er op pakweg zondagavond tijdens het academiejaar zo'n 600 studenten hier de trein nemen. Comfortabel is anders", besluit burgemeester Lies Laridon.

(TVDW)

Meer nieuws uit

Lees meer over: