Brugs hotel ontkent verdraaien van parkeerschijven

Redactie KW

“Hotel Rosenburg verdraait systematisch de parkeerschuiven van zijn toeristen, zodat zij een hele dag gratis in Brugge kunnen parkeren én de Bruggelingen geen plaats meer vinden.” Met deze stelling mengt ook Dirk Waterinckx zich in het debat over de parkeerproblematiek in de Brugse binnenstad.

Gemeenteraadslid Sammy Roelant (Groen) zette vorige week, met een uitgebreid artikel in Brugsch Handelsblad de parkeerproblematiek in de Brugse binnenstad weer helemaal op de kaart. Hij merkte op dat een structureel probleem is, waarbij de stad zelfs onder meer meer bewonersvignetten uitreikt dan er parkeerplaatsen zijn. Hij krijgt steun uit onverwachte hoek. Dirk Waterinckx, die tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 nog opkwam voor Vlaams Belang, volgt de analyse van het gemeenteraadslid van Groen. “Zelf was ik al meermaals getuige hoe het nabijgelegen Hotel Rosenburg de autosleutels van de klanten vraagt en op regelmatige tijdstippen de parkeerschijven van de hotelgasten verdraait. Ik heb er al op gelet: soms staan alle schijven op hetzelfde uur. Wie gelooft dat al die toeristen op krek hetzelfde moment arriveren?”

Taxi

John Rosenhøj, zaakvoerder van Hotel Rosenburg, ontkent de praktijken. “Het bestuur heeft nooit instructies gegeven aan het personeel om onwettelijk de parkeerschijven aan te passen, noch bieden wij dit aan onze gasten aan”, antwoordt hij. “Trouwens: slechts een klein deel van de toeristen die in dit gebied parkeren zijn gasten van ons hotel. Er zijn ook nog verschillende bed & breakfasts en vakantieverblijven in de buurt en het gros van onze klanten komt per trein en taxi.”

(ON – foto Tom)

Lees ook hierover in Krant van West-Vlaanderen, editie Brugsch Handelsblad

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier