Bijna 10 miljoen sms-tickets in 2014 bij De Lijn

Redactie KW

In 2014 hebben de reizigers van De Lijn 9,9 miljoen sms-tickets aangevraagd. Dat is 22 procent meer dan in 2013.

Het aantal sms-tickets is 77 procent meer dan in 2012, zo meldt de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij vrijdag. Sinds de lancering in 2007 zijn in totaal al 28 miljoen sms-tickets verkocht. In 2014 is ook het aantal gebruikers van een sms-ticket sterk gestegen. Vorig jaar is vanop 818.000 unieke gsm-nummers een sms-ticket aangevraagd.

Goedkoper en gemakkelijker alternatief

Met het sms-ticket wil De Lijn haar reizigers een goedkoper en gemakkelijker alternatief bieden voor het klassieke biljet bij de chauffeur. Door het sms-ticket hebben reizigers geen gepast geld meer nodig. Daarnaast is het ongeveer een kwart goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. Tot slot verliezen de chauffeurs minder tijd met de verkoop van biljetten, wat de stiptheid ten goede komt, aldus De Lijn.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier