Veritas laat vrouwen eigen look creeëren

Redactie KW

Marc Peeters, baas van winkelketen Veritas, weet wat vrouwen écht willen: hoe ze zich kunnen onderscheiden van anderen, met het juiste accessoire en door hun kledij zelf te customizen.

Veritas staat vandaag sterker dan ooit in een geglobaliseerde markt. “Het succes van Veritas zit in de authenticiteit van het bedrijf. Een Veritaswinkel vandaag verkoopt nog net hetzelfde als de eerste winkel in 1985, maar binnen een hedendaagse omgeving”, legt Marc Peeters uit. “Onze producten worden nu gekocht enerzijds om een hobby uit te oefenen en creatief te zijn, anderzijds om een silhuet te costumizen.”

“Werken is mijn hobby”

Het-doe-het-zelven is volgens Marc zeker geen hype, maar een blijvende maatschappelijke ontwikkeling. Dat had hij in 2001 net op tijd in het snotje, toen hij op zijn vijftigste de touwtjes van de keten zelf in handen nam: “Ik doe niks liever dan in winkels rondlopen. Niet om te shoppen, maar om het gedrag van consumenten gade te slaan. Hoe kopen mensen? Hoe lopen ze in die winkel rond? Hoe benaderen verkopers de klanten? Op reis las ik ook een bezoek aan een stad in, niet om de monumenten te gaan bezichtigen, maar om er winkels binnen te lopen. Werk en hobby, het loopt allemaal door elkaar bij mij.”

Meer in de Krant van West-Vlaanderen

(NB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier