Toerisme Oostende investeert 1 miljoen in evenementen

Redactie KW

Toerisme Oostende zal in 2011 bijna 1 miljoen euro investeren in evenementen. Dat is woensdag bekendgemaakt tijdens de voorstelling van de blikvangers voor 2011 en de introductie van een nieuwe toeristische brochure op 65.000 exemplaren. In die viertalige brochure wordt aan toeristen een overzicht geboden van evenementen, logies, shopping- en eetadressen.

“Eén derde van ons budget, of 1 miljoen euro, gaat naar de organisatie van evenementen. We beslisten om in 2011 geen ‘Fuzée’ meer te organiseren omdat deze grote openluchtspektakels in de zomer te veel geld kosten. We spendeerden er dit jaar in totaal 100.000 euro aan. We breiden wel het event Woosha, voor jongeren tussen 12 en 18 jaar, en Kids at Oostende gevoelig uit omdat we merken dat die events resulteren in extra hotelboekingen”, zo duidde toerismeschepen Hilde Veulemans (CD&V).

Eerste marathon van Oostende

Blikvangers in 2011 worden Oostende voor Anker, een vliegerfestival, de eerste marathon van Oostende, Vurige Maandagen en Halloween. Er wordt voor het eerst deze zomer opnieuw een kroegentocht georganiseerd. Toerisme Oostende beschikt ook over een extra budget van 150.000 euro afkomstig uit de toeristenbelasting. Die taks wordt door de hoteluitbaters doorgestort naar de stad Oostende die ze voor de helft teruggeeft aan Toerisme Oostende om evenementen mee te organiseren. De horeca-sector heeft inspraak in de besteding van dat geld.

(Belga)

Meer in Krant van West-Vlaanderen (Editie De Zeewacht)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier