Tienduizend bezoekers verwacht voor Bedrijven Contactdagen in Kortrijk

Redactie KW

In Kortrijk XPO zijn de Bedrijven Contactdagen gestart. Een groot evenement waarbij zo’n 500, vooral West-Vlaamse, bedrijven zichzelf voorstellen. Bedoeling is elkaar beter te leren kennen en uiteraard ook zakendoen. Thema dit jaar zijn de sociale media, zoals Facebook en Twitter.

Er was veel belangstelling voor de openingsessie op de Bedrijven Contactdagen in Kortrijk. Sociale media als Facebook en Twitter zijn geen hype, maar wel een trend die bedrijven nog te weinig gebruiken bij het zakendoen, zeggen kenners. Belangrijk is dat je als KMO iets te vertellen hebt.

“Veel bedrijven starten op sociale media maar daarna valt het opeens stil,” zegt expert Stefaan Lammertyn. “Dan wordt er niet meer gepost. Waarom zou ik fan zijn van een organisatie als daar niets meer verteld wordt. Ik wil een meerwaarde hebben. Als fan wil ik als eerste worden geïnformeerd, primeurs krijg of ergens wordt uitgenodigd. Dat is een voordeel.”

Nog veel vragen over sociale media

Heel wat KMO’s zitten nog met vragen over sociale media maar sommige hebben wel al de stap gezet. “Het grootste voordeel is dat het een gemakkelijke en relatief goedkopere manier is om meer naambekendheid te creëren,” weet Jean Van Houtryve van Visix Roeselare. “Om een positief imago uit te stralen en contacten te leggen met klanten, leveranciers. Op Twitter bijvoorbeeld met journalisten. Het voordeel is dat er gesproken wordt over de firma in een positieve zin.”

Vandaag en morgen worden 10.000 bezoekers verwacht in Kortrijk. Meer over de Bedrijven Contactdagen ziet u nu maandag in het economisch magazine West@Work op Focus en WTV.

(JV)

Tienduizend bezoekers verwacht voor Bedrijven Contactdagen in Kortrijk

Bekijk hier de reportage

Meer in het nieuws op Focus en WTV vanaf 18u00.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier