Stad Roeselare schiet campagne Roeselare 2030 op gang onder het motto ‘Durf dromen !’

© STEFAAN BEEL
Redactie KW

Hoe wil je dat Roeselare eruit ziet in het jaar 2030 ? Dit is de vraag die de stad Roeselare vanaf 18 januari voorlegt aan zoveel mogelijk mensen. Uit alle antwoorden, die massaal worden verwacht van zowel de eigen bevolking als van de mensen die om een of andere reden regelmatig naar Roeselare komen, zal een projectgroep dan een ideaalbeeld distilleren. Die toekomstvisie zal dan op haar beurt het uitgangspunt vormen voor de stedelijke beleidsplanning op lange termijn.

“In onze campagne Roeselare 2030 staan grote witte bollen centraal” aldus Kevin Moeyaert. “Deze symboliseren de dromen die de mensen hebben over de toekomst. Iedereen kan die invullen met een persoonlijk toekomstbeeld, een vooruitstrevend idee of een een wens. Met de slogan ‘Durf dromen’ onderstrepen we dat álles kan qua idee, hoe onrealistisch het op vandaag misschien mag lijken”.

De dromen worden verzameld via een ideeënbus op het stadhuis, de website www.roeselare2030.be en wijkvergaderingen, maar er wordt ook ingezet op het persoonlijk aanspreken van mensen : de stad stuurt maar liefst 54 ambassadeurs op pad om dromen te verzamelen. Op 29 februari wordt de verzamelfase afgesloten. Het filteren van de dromen (maart), een stadsdebat (mei) en de uitgifte van een Krant van de Toekomst (juni) zijn dan de volgende stappen. (JRE)

Lees meer in Krant van West-Vlaanderen (De Weekbode Editie Roeselare) van vrijdag 20 januari 2012.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier