Stad investeert 500.000 euro in wintertoerisme

Redactie KW

Toerisme Brugge gaat 500.000 euro investeren om het verblijfstoerisme van november tot en met maart aan te zwengelen. Het geld gaat naar de nieuwe campagne “Brugge, hartje winter”. Tijdens deze editie wordt de internationale promotiecampagne opgehangen rond kant en het project Kantlijnen van Brugge Plus. Uit cijfers blijkt dat de campagne de voorbije vier jaren haar vruchten afwierp.

In vier jaar tijd groeide het verblijfstoerisme in de winter in Brugge met 20 procent. De toename in de winter is zelfs sterker dan in de rest van het jaar. Elke campagne was goed voor bijna 30.000 nieuwe overnachtingen en een omzetstijging van circa 3,7 miljoen euro. Schepen voor Toerisme Jean-Marie Bogaert wil tegen 2012 een omzetstijging van 10 procent realiseren tijdens de winterperiode.

De 500.000 euro investering in de campagne “Brugge, hartje winter” wordt circa voor de helft gefinancierd door de private sector. Veertig hotels geven tussen 2 november 2008 en 26 maart 2009 bij een midweekvakantie een extra nacht gratis. “De campagne steunt vooral op jointpromotion met carriers die op belangrijke aanvoerlijnen voor Brugge actief zijn”, zegt toerismemanager Dieter Dewulf. “De samenwerking met Thalys, Norfolkline en Transeuropaferries wordt versterkt. De samenwerking met Ryanair en Brussels Airlines is nieuw.”

Om het wintertoerisme extra te promoten, is een nieuwe meertalige website uitgewerkt, www.brugge.be/winter. Daar kan naast de vermelding van de activiteiten en promoties meteen worden geboekt. “Ik ben ervan overtuigd dat ondanks de financiële crisis, het toerisme in Brugge niet zal terugvallen”, zegt Bogaert. “Brugge is een kwaliteitsproduct en dat willen we in de toekomst nog meer onderstrepen. De campagne Brugge, hartje winter speelt daar op in.” (Bron: Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier