Seniorenraad Harelbeke : “NMBS laat treinreizigers in de kou staan”

Redactie KW

Sinds begin april is de dienstregeling van het loket van het station in Harelbeke aangepast.

Door ziekte van één of meerdere personeelsleden is het loket voorlopig enkel nog open van 5u45 en 13.00. De seniorenraad is daar niet over te spreken en heeft daarrond een motie ingediend. De raad neemt het niet dat er ‘s namiddags geen vervoerbewijzen kunnen gekocht worden en dat de wachtzaal dan ook gesloten is. Bovendien zijn de roltrappen buiten dienst, en is er nog steeds geen bescherming tegen regen en wind op de perrons ter hoogte van de luifels.

Afbouw dienstverlening?

“Het station is tijdens de daluren nog steeds het slechtst bediende station van de lijn 75 met enkel één treinbediening per uur in beide richtingen. Wij verdenken er de spoorwegmaatschappij van dat zij in de toekomst de verminderde verkoop van vervoerbewijzen zal gebruiken als argument en motief om de dienstverlening nog te verminderen of geheel stop te zetten”, luidt het

Om die redenen vraagt seniorenraad aan alle betrokken federale, Vlaamse en lokale actoren om de nodige maatregelen te nemen zodat het loket van station Harelbeke zo spoedig mogelijk terug tijdens de namiddagdienst zou worden bediend.

(A.D.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier