West-Vlaamse modeblogster reist de wereld rond met grootste merken

Redactie KW

Elke Sockeel (30) beleeft momenteel de droom van elke jonge vrouw. De blogster uit Beveren aan de Ijzer schuimt de grootste festivals af, reist gratis de wereld rond én vult haar kledingkast met de hipste stukken zonder ook maar 1 euro te moeten betalen.

Haar geheim? Haar Instagramblog GOLDILOK met bijna 35.000 volgers. “Dagelijks één à twee foto’s plaatsen is genoeg. Na jarenlang investeren beginnen de merken mij te kennen. Voor hen is een hashtag met de merknaam gouden reclame”, straalt Elke. Hoe een meisje uit de Westhoek beetje per beetje de wereld verovert.

Het gaat hard voor de blonde modeblogster uit Beveren aan de IJzer. Vorige week zat ze vier dagen lang op de varende feestcruise ‘The Ark’ tussen tal van bekende gasten. Volgende week vertrekt ze naar Milaan om er de fashionweek van op de eerste rij bij te wonen. Tussendoor vliegt ze naar Portugal om een fotoshoot te doen en kreeg ze begin deze week een exclusieve rondleiding op het meest luxueuze cruiseschip ter wereld. Betalen hoeft ze nooit te doen. Niet slecht voor een simpel meisje uit een West-Vlaams boerendorp met amper 691 inwoners.

Toch kwam haar succes niet zomaar uit de lucht gevallen. “Het was altijd wel een droom om een eigen blog te starten. Vooral mode en lifestyle trokken me enorm aan. Ik zat steeds op de eerste rij als modereporter bij televisiezender Fashion One waar ik jarenlang werkte. Drie jaar geleden besloot ik dan maar een Instagramblog aan te maken: GOLDILOKS”, begint Elke het bijzondere verhaal.

West-Vlaamse modeblogster reist de wereld rond met grootste merken

Aanvankelijk kwam haar account maar moeilijk van de grond. Ondanks de ‘tegenslag’ zette Elke onverminderd door. Vanuit Beveren aan de IJzer – waar ze nu nog steeds vaak haar familie bezoekt – pendelde ze vaak naar grootsteden zoals Gent en Antwerpen om de geheimen van de modewereld beter te leren kennen. Mét resultaat. Anno 2017 heeft ze bijna 35.000 volgers op haar Instagramaccount en verhuist ze naar Antwerpen. Haar West-Vlaamse roots in het dorpje in de Westhoek vergeten doet ze naar eigen zeggen niet. “Mensen denken vaak dat ik alles in de schoot geworpen kreeg. Niks is minder waar. Jarenlang heb ik geïnvesteerd in mijn blog. Probeerde ik op allerlei evenementen binnen te raken. Lange tijd plaatste ik ook gratis foto’s of deed ik er zelfs verlies aan. Beetje per beetje leerden de grotere merken mij kennen en kreeg ik ook sympathie van mijn volgers. Vandaag loopt alles op wieltjes, dat klopt. Maar evengoed is het morgen weer een ander verhaal”, blijft Elke bescheiden.

Natuurlijk is dat leuk. Daar ga ik niet over liegen

Het verhaal klinkt als de droom van elke jonge vrouw. Vooral de volledig gesponsorde kledingkast – inclusief luxemerken – is voor de gemiddelde vrouw een grote wens. Dat gaat zo: merken sturen haar kleren toe, even een fotootje nemen, posten op Instagram met de juiste hashtag en klaar. “Daarna mag ik alles houden. Natuurlijk is dat leuk. Daar ga ik niet over liegen”, aldus Elke. “Het is de kunst om van jezelf een merk te maken. Op zich hebben de mensen die mij volgen weinig aan een foto uit mijn privéleven. De ambitie is om op termijn volledig van mijn blog te kunnen leven. Dat begint aardig te lukken. Al zie ik mijn toekomst ook in de digital marketing om een alternatief achter de hand te houden.”

Of hoe een wereldveroveraarster uit Beveren aan de Ijzer toch nog steeds de traditionele mentaliteit van een West-Vlaams boerendorpje met zich meedraagt.

(MM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier