Waregemse alcoholijsjes veroveren België

Jorgo en Nicholas veroveren stilaan de rest van Vlaanderen met hun ijsjes. © KVO
Redactie KW

De ijsjes van twee jonge Waregemse ondernemers veroveren de rest van het land. ‘Boogo’ is genomineerd voor de Gentrepreneur, maakt kans om student-ondernemer van het jaar te horen én heeft een finaleplaats in de ING start-Academy, dat vernieuwende businessideeën van studenten verder helpt vormgeven.

Ijes en alcohol. Waregemnaar Jorgo Struyve (22) en uitgeweken Waregemnaar Nicholas Destoop (23) uit Wontergem brachten het concept in september over van Waregem naar New York en scheren er hoge toppen mee. “Onze ijsjes combineren letterlijk de twee: alcohol en ijsjes. Zo hebben we een sorbet van strawberry daiquiri en witte rum en een vanille bourbon met stukjes chocolade”, zegt Jorgo. De ijsjes worden gemaakt in de keuken van Anna’s Place in Sint-Eloois-Vijve. Nicholas is de neef van Frederic Destoop, eigenaar van de traiteurzaak. Een hoeve in Lokeren draait het beslag tot ijs.

Nominaties

De jongens maken en verkopen de ijsjes sinds september. Oorspronkelijk was het ijs enkel in Waregem en het Gentste te koop maar nu lonkt, dankzij de interesse van enkele grote bedrijven, de rest van Vlaanderen en België. Zo werd Boogo geselecteerd als 1 van de 5 finalisten in de Gentrepreneur van het jaar en bestaat de kans dat ze student-ondernemer van het jaar 2018 worden. Zo kunnen ze onder andere Madame Bakster en Jeroen De Wit, CEO van Teamleader, opvolgen.

“We hopen dat investeerders in ons project stappen”

Eerder waren de Boogo-oprichters geselecteerd uit meer dan 200 deelnemers om deel uit te maken van de 40 starters die mochten toetreden tot de “Start-it KBC community. Ze verwierven een finaleplaats in de ING start-Academy dat vernieuwende ideeën van studenten verder helpt vormgeven. Op 18 april weten de jongens of ze de wedstrijd van ING winnen. Op de uitslag van de student-ondernemerswedstrijd is het wachten tot 2 mei. “We hopen door onze finaleplaatsen investeerders te overtuigen om in ons project te stappen”, zegt Jorgo. “Deelnemen vraagt heel wat energie. Contacten die gelegd worden, het kunnen volgen van workshops en de mogelijke te winnen prijzen, maken het de moeite.” (KVO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier