The Pop-Up Hotel vindt stek in Hertsbergse bossen

Mensen laten onthaasten, in het midden van de natuur en met een maximum aan comfort. Dat is wat Hertsbergenaar Thomas D'hooge (35) voor ogen heeft met The Pop-Up Hotel. © mvn
Redactie KW

In een privétuin in de Hertsbergse bossen duikt deze zomer de eerste editie op van The Pop-Up Hotel, een luxueuze minicamping waar je tot rust kan komen in de vrije natuur.

Mensen laten onthaasten, in het midden van de natuur en met een maximum aan comfort. Dat is wat Hertsbergenaar Thomas D’hooge (35) voor ogen heeft met The Pop-Up Hotel. Nadat hij eind vorig jaar zijn ambitieuze plannen ontvouwde, vond hij in de idyllische tuin van Lode Bourez en Wini Osteyn in de Beukendreef in Hertsberge een geschikte plek om zijn concept deze zomer uit te proberen. “Toen Lode en Wini mij contacteerden om hun tuin ter beschikking te stellen, sprong ik een gat in de lucht“, lacht Thomas D’hooge.

“Deze prachtige tuin op een boogscheut van het Bulskampveld heeft alles wat ik voor ogen had met The Pop-Up Hotel. De site is twee hectare groot, bosrijk en beschikt over een zwemvijver. Bovendien ligt hij ver genoeg van drukke wegen zodat je er absoluut niets van verkeerslawaai kan horen. Het is een klein paradijs.”

Zelfs een masseuse komt langs

The Pop-Up Hotel is geïnspireerd op het concept ‘glamping’, een samenvoeging van ‘glamorous’ en ‘camping’. Glamoureus kamperen zeg maar. “Glamping is genieten van de natuur, met het comfort van een hotel“, gaat Thomas verder.

“In The Pop-Up Hotel brengen mensen hun vakantie door in een van onze drie Tiny Houses, dit zijn kleine maar volwaardige woningen op wielen. De huisjes zijn voorzien van alle comfort. De Kortrijkse firma Green Sleep levert de matrassen zodat we de gasten de beste slaaptijd kunnen bezorgen. Het designbedrijf Extremis levert het buitenmeubilair. We voorzien verder ook in hangmatten, een yuur, sauna, er is plaats voor een kampvuur en barbecues. Er komt zelfs een masseuse langs.”

Iedereen die even tot rust wil komen, is welkom, maar in The Pop-Up Hotel is er extra aandacht voor wie kampt met chronische stress, burn-out of depressie. “We willen die groep een plek geven om te onthaasten. Geen stress, smartphone uit en genieten van de natuur en elkaar. Op termijn willen we een permanente locatie, dit eerste experiment is om te kijken of het idee aanslaat. Normaal starten we halfweg mei met de boekingen.”

Op 1 mei lanceerde Thomas in samenwerking met de Bond Beter Leefmilieu een crowdfundingcampagne. “De campagne loopt een maand en heeft tot doel om 4.000 euro op te halen. Het opgehaalde budget willen we aanwenden om nog meer beleving te creëren voor de gasten”, zegt Thomas.

(AFr)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier