"Stelen met je ogen, wij doen dat allemaal bij Toerisme Oostende"

19/01/18 om 07:00 - Bijgewerkt op 18/01/18 om 14:52

Een boot roept bij Pieter Hens (35), marketeer en verantwoordelijk voor sociale media bij Toerisme Oostende, een dubbel gevoel op. "Een gevoel van vrijheid, maar ook: je kan nergens naartoe, want je zit beklemd op het schip. Mocht ik mijn werk een hele tijd moeten loslaten, ik zou het oprecht missen", bekent Pieter, tussendoor snel een blik op zijn smartphone werpend. "Ik zou constant het gevoel hebben: ik moet naar Oostende, want daar gebeurt iets."

De Mercator baadt in de mist als we Pieter Hens helemaal zichzelf in Oostende-trui voor de foto's meetronen tot aan de voorsteven. "De mist heeft iets", vindt Pieter. "Vandaag kan je zelfs de zee niet zien." Vervolgens vinden we een plekje aan de lange bruine tafel in het matrozenverblijf, waar we met een verhelderend gesprek de mist laten optrekken.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

KW-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!