Stad Roeselare centraliseert dienstverlening in het balieplein

© STEFAAN BEEL
Thomas Dubois
Thomas Dubois Editieredacteur De Weekbode Roeselare – Izegem – Tielt

Om de dienstverlening te optimaliseren realiseerde stad Roeselare het balieplein, een centrale en toegankelijke plaats om het de klant zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken.

Stad Roeselare streeft naar de optimalisatie van de dienstverlening voor de burger. Nu is het nog zo dat je voor tal van aanvragen op verschillende plaatsen moet zijn. Dat zou normaal vanaf donderdag 14 april verleden tijd moeten zijn. “Op het gelijkvloers van het stadhuis creëren we het balieplein. Een centrale en gemakkelijk toegankelijke plaats met zeventien balies om het de klant zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken”, vertelt verantwoordelijke Matthias Vandamme.

“Het balieplein omvat de balies van de dienst burgerlijke stand, de vroegere onthaalbalie van de DIPOD-site, de dienst wonen, economie, landbouw en de dienst bevolking die daar al haar vaste stek had. Met meer specifieke vragen en inlichtingen over stedenbouw, wonen, ondernemen en milieu kun je nog steeds op de tweede verdieping van het stadhuis terecht.”

Een ticketzuil helpt je duidelijk op weg. “We blijven daarbij streven naar minimale wachttijden. Voor wie toch moet wachten, proberen we dat zo aangenaam mogelijk te maken”, aldus Matthias nog.

(TD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier