Roeselaars sterrenrestaurant Boury van start in nieuw pand

© Stefaan Beel
Peter Soete

Sinds deze week heeft het sterrenrestaurant Boury een nieuwe thuis. Chef Tim Boury en zijn vrouw Inge Waeles zijn verhuisd naar een historische villa in de Rumbeeksesteenweg in Roeselare. Pas vijf jaar geleden gingen ze met hun zaak van start.

Tim Boury en zijn vrouw Inge Waeles zijn allebei 33 jaar jong en willen in hun restaurant een totaalbeleving aanbieden. “We blijven op onze nieuwe locatie uiteraard dezelfde standaard aanhouden en we blijven herkenbaar in ons aanbod”, gaat Inge van start. “Wat onze klanten lekker vinden en van ons verwachten, zullen ze ook hier krijgen. We zijn ook zeer gelukkig dat al onze medewerkers mee verhuizen met ons. De sfeer zal dus ook dezelfde zijn. Enkel het pand is veranderd. Het zal voor meer comfort en gemak zorgen.”

Roeselaars sterrenrestaurant Boury van start in nieuw pand
© Stefaan Beel

Een grote ruimte aan de voorkant van de villa is ingericht als aperitieflounge of koffieruimte en kan met een gordijn afgescheiden worden van het eigenlijke restaurant. Aan de muren van het restaurant en de lounge hangen kunstwerken uit de privécollectie van Vanhaerents Art Collection uit Torhout. Rustig nakaarten hoeft dus niet langer in het restaurant zelf. “Dat is ook een voordeel voor onze service. Zo kunnen wij al opruimen en tafels dekken zonder de gasten die iets langer blijven te storen”, verduidelijkt Inge.

Het restaurant zelf biedt plaats aan een vijftigtal gasten die zeker niet op elkaars lip zullen zitten. Ze hebben een mooi zicht op de tuin en de open keuken, waar ze de brigade aan het werk kunnen zien. Een apart zaaltje, Musa, is uiterst geschikt voor seminaries, maar evengoed voor communie- of familiefeesten en biedt ook een mooie inkijk in de keuken.

Roeselaars sterrenrestaurant Boury van start in nieuw pand
© Stefaan Beel

“Natuurlijk spreken we hier over een belangrijke investering”, bedenkt Inge. “Maar we zijn nog jong en we geloven rotsvast in ons concept. Culinair genieten is van alle tijden en daarop zetten we hard in. Een tweede Michelinster? Echt, wij zijn daar veel minder mee bezig dan iedereen om ons heen. Natuurlijk zou het leuk zijn als we die erkenning kregen, maar we willen in de eerste plaats de focus houden op tevreden klanten die graag en vaak de weg naar ons restaurant vinden.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier