Provincie wint prijs voor reeks hilarische foto’s van ‘West-Vlaams op reis’

Redactie KW

Met de actie ‘Iedereen West-Vlaams op reis’ won de Provincie goud in de categorie ‘Most Performing Campaign for the Egov scene’ tijdens de ‘Digital Marketing Awards’.

De uitreiking van de ‘Digital Marketing Awards’ vond op donderdag 26 november in Gent plaats. De awards werden door Bloovi, het platform voor de digitale sector in Vlaanderen, uitgereikt.

Tijdens de zomermaanden pakte de Provincie West-Vlaanderen op Facebook en Twitter uit met de actie ‘Iedereen West-Vlaams op reis’. Het ruime publiek werd gevraagd om foto’s door te sturen van ‘West-Vlaams’ dat ze op hun vakantiebestemming tegenkwamen.

De actie bleek heel succesvol. Ze kwam zelfs uitgebreid aan bod in de nationale pers. In totaal verzamelde de Provincie 554 ingestuurde foto’s uit 61 verschillende landen. Sommige berichten op Facebook haalden een bereik van ruim 460.000 Facebookers en ruim 12.000 ‘vind-ik-leuks’. Het aantal fans op Facebook steeg in die periode met bijna 8.000.

>> Bekijk hier de reeks nog eens

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier