Paasvakantie enorm succes voor pretparken

Redactie KW

De paasvakantie was voor de Belgische pretparken een enorm succes.

In alle parken nam het aantal bezoekers toe ten opzichte van vorig jaar, dat ook al een succesjaar was. Die groeicijfers zijn vooral te danken aan het weer, maar ook de vele nieuwe attracties zitten er voor iets tussen, zeggen de parken.

In het Boudewijn Seapark werd een toename van 12 procent genoteerd. “Met het aanhoudende mooie weer van de afgelopen dagen, is het nieuwe waterpark Bobo’s AquaSplash een schot in de roos voor Boudewijn Seapark”, zegt commercieel manager Geertrui Quaghebeur. “Nergens anders in Brugge is er immers een openluchtzwembad, wat er ook voor zorgt dat onze abonnementenverkoop sterk groeit.”

“Ook Bellewaerde heeft een zeer geslaagde paasvakantie achter de rug”, zegt marketing manager Kristof Louagie. Het park ontving 40 procent meer bezoekers dan vorig jaar. “De stijging is te danken aan een combinatie van de investeringen in de nieuwe spectaculaire show Gold Rush, de nieuwe 4D-film en de gunstige weersomstandigheden van de afgelopen twee weken.”

Plopsaland kan nog geen cijfers voorleggen. “Maar wij kunnen wel reeds meedelen dat we tot dusver een uitermate goede paasvakantie gehad hebben en dat we op weg zijn naar een absoluut record”, zegt marketing manager Liesbeth Van Wachbeke.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier