Ook jonge vrouwelijke Brugse ondernemers willen netwerken

Redactie KW

De emancipatie zet zich met rasse schreden voort en dit weerspiegelt zich ook in netwerkevenementen van en voor jonge, vrouwelijke ondernemers. Zij verzamelen zich onder de koepel van Best Pittig Brugge, een vzw die tal van (netwerk)evenementen op het getouw zet.

Sinds jaar en dag staat Markant bekend als een netwerk van en voor ondernemende vrouwen. Omdat deze vzw zich vooral richt op medioren besloten enkele Brugse actieve dames tussen 20 en 45 jaar drie jaar geleden om een spin-off van Markant voor jongere ondernemers in het leven te roepen. Zo werd Best Pittig Brugge boven de doopvont gehouden. “Slechts een derde van de ondernemers en zelfstandigen in ons land is vrouwelijk”, zegt Stéphanie Croes.

Zij is één van de vijf kernleden van Best Pittig Brugge en medezaakvoerster van Blackbird Bruges, gelegen aan het Jan Van Eyckplein 7. “Het blijft dus in hoofdzaak een mannenbastion. Omdat ondernemen en de opvoeding van kinderen en de bijbehorende taakverdeling binnen gezinsverband niet altijd met elkaar sporen, haken er na verloop van tijd vrouwelijke ondernemers af. Mede daarom is de belangrijkste drijfveer van Best Pittig Brugge om gelijkgestemde, ondernemende jonge dames vormende activiteiten aan te bieden en hen op die manier ook te laten netwerken, want er is nood aan jong, vers vrouwelijk ondernemersbloed, toch?”

Op donderdag 14 september staat alvast ‘Bubbles on high heels’ gepland, een degustatie onder supervisie van Dimitri Bonte van Start2Taste.

(svv)

www.facebook.com/bruggebestpittig

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier