Nieuwe Q-labels en toeristische infopunten in de Westhoek

Met de 13 nieuwe infopunten kan je in de Westhoek nu terecht bij 62 geëngageerde ondernemers. © EF
Redactie KW

In Kemmel deelde provinciebedrijf Westtoer de Q-labels uit voor de Westhoek.

Achttien nieuwe ondernemingen uit de sector kregen het label, terwijl het label van zes bedrijven verlengd werd voor drie jaar. “Het kwaliteitstraject bestaat uit een opleiding en individuele begeleiding op maat“, klinkt het bij Westtoer.

“De deelnemers stappen in een meetsysteem om de tevredenheid van hun gasten te meten. Daarna leren ze van collega’s en wisselen en ze ervaringen uit.”

Wie meedoet om het label binnen te halen, werd bezocht door een mysteriegast. Die beoordeelde onder andere de vriendelijkheid, de gastvrijheid en de netheid van de zaken. Na het indienen van een dossier en de verdediging door een jury behaalden 18 toeristische bedrijven het Q-label.

Ondertussen telt de Westhoek 77 ondernemingen die het label mogen dragen.

Netwerk Infopunten Toerisme

Daarnaast werd het netwerk Infopunten Toerisme uitgebreid met 13 nieuwe ondernemingen. “Naast de diensten voor toerisme kunnen vakantiegangers en recreanten in de Westhoek bij de Infopunten Toerisme terecht voor toeristische brochures en insidertips. Deze infopunten vormen een mooie aanvulling op de diensten voor toerisme in de Westhoek“, aldus Westtoer.

“Deze lokale toeristische ondernemers zijn de uitgelezen personen om toeristen en recreanten op weg te helpen. Want het zijn vaak restauranthouders of cafébazen die als eerste met hen in contact komen. Met de 13 nieuwe infopunten kan je in de Westhoek nu terecht bij 62 geëngageerde ondernemers.”

(CMW)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier